Oktober nu då... brrr

Hej alla mina vänner!! 

Jag skulle ju ha börjat jobbet idag, men jag fick skjuta på det, för ALLT tycks drabba mig!! :o/

Visste inte ens att det FANNS så mycket man kunde råka ut för.....nu har jag fått en DUNDERKUR me nån as stark pencillin, för jag fick en PUNGKULA i fejjan!!! hahah

Näää men det började i fredags med nåt som såg ut som en vanlig inombordare...men den bredde ut sig..och ut sig...och UT SIG!! Blev som ansiktsförlamning till slut, så ja tänkte att, ja kokar väl en kniv å karvar lite då...för kinden var helt stel å de gjorde jävligt ont!!  :o(  Men när ja klämde lite på den, så hände det ingenting, förrutom att bindvävsvätska och blod sipprade ut...så ja fick lägga ner det där med kniven....TUR  var väl det, för väl på Tallis på måndagen, så höll läkaren på att ramla baklänges när jag klev in genom dörren!!!

Det blev VÄRSTA pådraget, och jag fick en hel del banningar om att INTE RÖRA,BARA VILA!!!
Så jag fick som sagt stark pencillin, som ja ska ta tre ggr /dan, och jag får inte göra NÅGONTING, förutom att vila, inte ens städa, helst inte PRATA överhuvudtaget!! ja ba...jo tjena...ska jag nu eller??? :o) För en stel kind liksom....haha roligt tyckte jag, men INTE läkaren som började förklara hur FARLIGT det här är!! "Det kan sprida sig och då blir det väldigt väldigt illa"...bla bla bla....men det var iaf en inåtgående infektion, som kunde sprida sig , och pga lokaliseringen och närområdena, så var det tydligen väldigt illa, för den bakterien, e inge bra å få upp i hjärnan.... :o)

Så ja ska tillbaka imorgon, och jag ser faktiskt bättre ut nu, så pencillinen hjälper nog!!! :o)

Börjar jobba på måndag istället, men det blir en mjukstart för min del. 'skönt'

Igår bakade jag och E.

Men eftersom ja har rensat så mkt här så hade ja slängt en hel del ,ÄVEN i skafferiet. Så vi blandade i hallon och blåbär i sockerkakssmeten, och lite kakao, blev nog en liten slurk matlagningsgrädde och några pinjenötter också, om ja minns rätt....hahah... hur som helst, det var ju Lilleman som ville baka, så vi höll på där å dona, och till min förvåning, blev kakan supergod!!!! Det va kul..hahhah

Så vi fikade, det är ju bara han och jag hemma nu....min äldsta sötnos är ju i Finnhamn, och vi hade en riktig myskväll!!  *älskling*

Vi satt å pratade om livet i allmänhet när Lilleman kom på att han ville ringa farmor å diskutera bakning, och karriär...hon kan ju bli en stickare.....tyckte han...eller en bakare.... :o)

Men det är synd om henne . helt klart. 

Men det binds bara ris på sin egen rygg, och det lasset borde ju börja bli ganska tungt , att bära....


SHIT va det regnar nu!!!  Å ja som precis skulle ut på ballen å ta in tvätten...too late kan man ju konstatera...nu ÄR det verkligen höst, på riktigt!!  :oP



// "Hey STUPID...what are you trying to do..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0